Wednesday, February 3, 2010

Selamat Datang ke Alam Dunia...



29.01.2010 : 6.30 petang...perutku sakit tapi tidak terlalu kerap..7.30 malam azan magrib.. sempat solalat magrib ..dan terus tunggu isyak.. perut sakit lagi..kali ini agak kuat..tapi tak berterusan.. solat lagi... mungkin ini solat isyak yang kurasa agak sukar kulakukan tapi kugagahkan jugak..perasaan bercampur baur...sehingga tidak ku sedar rupanya telah pukul 9.30 diriku masih di surau hospital serdang..sendirian..

Walaupun pengalaman bersalin telahkulalui sebanyak 3 kali...tapi mungkin kali ni..ianya agak berbeza..mungkin berbeza dari segi umur ..pengalaman ...kematangan ....dan....yang menyebabkan diriku terasa seperti baru pertama kali mengalaminya..

30.01.2010 : 12.01 pagi.. sakit contraction semakin kerap..15 minit ke 20 minit sekali...alhamdulillah masih lagi bertahan...sempat telefon my hubby..standby kat kedai mamak ...pukul 2.00 pagi... kereta my hubby meluncur laju ke hosp. sementara diriku dalam keadaan yang sakit kuat ... sebelum turun ke labour room.. sakit uluhati ..angin ... dan sakit nak bersalin digabung sekali.. sehingga aper yang ku makan bekalan dari bonda iaitu kacang dal...berhambur kaluar dari perutku.. nasib baik sempat pergi ke tandas... kalu tak ..entahlah aper yang nurse tu akan pikir..

2.30 pagi.. setelah air ketuban dipecahkan oleh dokter ...makin menjadi-jadi sakitku...dah tak tertahan-tahan lagi... wajah suamiku yang berada diccku terus beri semangat padaku.. seorang nurse yang kusangkakan dokter telah membuat persediaan untuk menyambut seorang lagi bayi yang katan7ya telah menjadi rutin kerjanya di situ... sangat pro..dan tenang..sehingga lahirlah anak dari rahimku yang disaksikan sendiri oleh suamiku dari mula proses sehinggalah uri kaluar ... alhamdulillah... penantian yang selama 40 ++ minggu ini berjaya. SELAMAT DATANG WAHAI PUTERIKU DARI ALAM RAHIM KE ALAM DUNIA RIALITI...TO BE CONTINUE.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...